Istina o digitalnom marketingu

Predugo već slušamo o digitalnom marketingu. Svuda je oko nas. Svako ga pominje. Svi se njime bave. A istina je da on uopšte ne postoji. Digitalni marketing je in. Trandy reč. Preko dve decenije na svakom reklamnom bloku na svakoj televiziji, kakav ste natpis videli? Da, marketing. Pogodili ste. Retko ko je stavljao EPP (Ekonomsko Propagandni Program) ili Reklamiranje ili Oglašavanje. I tako, decenijama, ljudi su se navikavali da je marketing isto što i reklamiranje (eng: advertising). To su postali sinonimi. A onda je došao internet i stvorio Digitalni Marketing. Meni lično ne smeta pogrešno definisanje pojma marketing. Ljudima je tako lakše jer misle da je danas sve digitalno. I da se samo to računa. Naravno, digitalne aktivnosti su više nego važne. Internet nam je omogućio da se za mnogo manje novca, ponekad i potpuno besplatno, reklamiramo velikom broju ljudi. Ali, kako bilo, važno je istaći istinu. Naučnu, profesionalnu, i nadasve upozoravajuću istinu o Digitalnom Marketingu: Digitalni Marketing ne postoji.

Nisu više samo obični ljudi ti koji pogrešno interpretiraju i eksponiraju reč, definiciju pojma digitalni marketing, već i stručnjaci. Ne mislim na „stručnjake“ već, zaista, na prave i dokazane stručnjake. Marketing profesionalce, dokazane u svojim oblastima.

Zato, valja se podsetiti šta je Marketing.

A šta je digitalni marketing o kojem svi pričaju? On je ništa više do internet oglašavanje. Ili ti reklamiranje na internetu.

Ako govorimo o digitalnom marketingu kao takvom, moramo se zapitati šta je onda digitalna cena? Da li cena nekog proizvoda ili usluge može biti digitalna? Ako može, da li može biti i analogna? Ili je cena nekog proizvoda, bilo digitalnog bilo analognog, jednostavno – cena?

Ako govorimo o digitalnom marketingu, da li postoji digitalna logistika? Ako se složimo da logistika digitalnih proizvoda ide digitalnim (internet) kanalima, i iz te perspektive – da, postoji, da li onda govorimo i o postojanju analogne logistike? Ili jednostavno je sve to – logistika?

Naravno, prateći logiku prethodnih razmišljanja, postoji i digitalni proizvod. Ali i analogni. Postoji i digitalna promocija, ali i analogna. Zar ne? Ili jednostavno postoji proizvod, i jednostavno postoji promocija?

Ako postoji digitalni marketing, koji su njegovi alati? Digitalna promocija, digitalna cena, digitalni proizvod i digitalna logistika?

Reklama: Do kvalitetnog dizajna lako, brzo i efikasno preko najvećeg dizajn servisa na Balkanu. Preko 13.000 dizajnera čeka na vas

Nastavljajući logiku, ako pljeskavidžarnica Lepi Brka sa ugla izlepi bandere svojim flajerima i promotivnim plakatima, da li on upotrebljava Analogni Marketing? Ili Bandera Marketing? Ili možda Flajer Marketing?

Ako se copywriter bavi osmišljavanjem i pisanjem tekstova koji će se naći u štampanim medijima, da li je on analogni copywriter? A, suprotno, onaj koji se bavi tekstovima koji se plasiraju na blogovima, landing stranicama i drugim internet kanalima, da li je on digitalni copywriter? Ili je jednostavno – copywriter?

Marketing je uvek bio, i uvek biće, nauka koja se bavi izučavanjem potreba potrošača i zadovoljavanjem potreba potrošača. Osmišljavanje Proizvoda kojim će se zadovoljiti potrebe potrošača je alat marketinga u svakoj kompaniji. Logistika je alat marketinga koji proizvod unosi u domove potrošača. Jer ako potrošači ne mogu da dođu do vašeg savršenog proizvoda koji rešava velike probleme potrošača, niko neće moći da ga kupi. Cenovna strategija je alat marketinga kojom se osigurava da će vaš proizvod moći da kupe oni kojima je namenjen, a da pritom ostvarujete profit. Promocija je alat marketinga kojim se dolazi do novih potrošača, a zadržavaju postojeći. Jer ako niko ne zna za vaš proizvod, džaba sve. Svi ovi alati su krucijalni i neodvojivi deo marketinga.

I zato, ne postoji digitalni marketing. Kao ni bandera marketing. Postoji samo marketing. Firma može da proizvodi offline, fizički realne proizvode koje šalje u ceo svet, analogno – brodovima i kontenjerima, a do potrošača dolazi najviše oglašavanjem na internetu (internet oglašavanje). Sa druge strane, može postojati firma koja prodaje isključivo online, virtuelne proizvode, a koje reklamira u Šarenici.

A najčešće firme (one pametne) koriste integrisanu marketing kampanju, objedinjavajući sve kanale (ili većinu) promocije kojim dolaze do potrošača. Internet koriste za usko i detaljno targetiranje potrošača. Televiziju koriste za masovnu komunikaciju i slanje široko targetirane poruke. Koristiće i flajere, i vizit karte, i facebook reklame.

Granice su se izbrisale. Ne postoji online. Ne postoji offline. Sve je isto. Dobrodošli u 21. vek.

p.s. E, da, ne postoji ni Facebook marketing 🙂

You may also like...

1 Response

  1. Marko Beograd kaže:

    Zanimljiv tekst , ali ja se ne slažem sa vama da digitalni marketing ne postoji. Marketing treba odvojiti na klasičan kao i digitalan. Digitalni marketing se zasniva na tradicionalnom i iz njega je nastao digitalni razvojem informacionih tehnologija. Digitalan marketing nije samo oglašavanje putem interneta.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.