Bankarstvo ne mora biti bauk

Bankari, banke i bankarstvo su na lošem glasu vekovima. Koliko i advokati. Kažu da nema gorih ljudi od njih. Ljudi su iracionalna bića i vođeni su svojim strahovima. Bankari im „otimaju“ pare, a advokati „brane“ ubice. Nema veze što niko nikog ne tera da ode u banku i uzme kredit ili kreditnu karticu, a prezumcija nevinosti ne postoji, odvajkada. Advokati jednostavno moraju braniti i ubice, a bankari jednostavno moraju prodavati najvredniju robu danas – novac.

Malo vas se seća, svojevremeno, kompjuteri su bili veliki bauk. Ljudi su ih se, jednostavno plašili. Kompjuter je bio velika nepoznanica, njime su se bavili samo „odabrani“, a bio je veličine čitave sobe. Vremenom, smanjivao se i polako osvajao domaćinstva. Strah je smanjen ali je i dalje postojao u velikom obimu. Danas imamo kompjutere u šaci, i to bukvalno. Gotovo da ne postoji osoba koja nema pametni telefon. I ne plaše se više. A sve je počelo tako što je Steve Jobs uvideo strah ljudi od nepoznatog (kompjutera) i rešio da ih napravi „dobrim“. Humanizovao ih je. Prvi pravi kućni, domaćinski, računar bio je Apple Mac iz 1984. godine. I bio je dizajniran tako da ima lice. Da, pravo lice. Sa osmehom. I na taj način budući korisnici neće imati strah od njega. Jer je mio. Pitom. Dobar. Sladak.

Addiko Banka Go digitalni račun

Isto tako ni bankarstvo nije više ono što je nekad bilo. Čak i u Srbiji banke se nadmeću ko će izbaciti bolju uslugu i ko će više olakšati svoje poslovanje prema klijentima. Sem nekih, koji čine sve da zagorčaju život klijentima. O njima neću sad. Većina ostalih se takmiči na izuzetno konkurentnom tržištu i osluškuje potrebe korisnika. Ukida se pečat, smanjuje se birokratija, pružaju se inovativne usluge. No, i dalje postoji strah od banaka. Zato je Addiko banka rešila da krene stopama Steve Jobsa i humanizuje bankarstvo. I ne samo to, već i da edukuje javnost, a priprema mlade generacije za budućnost bankarstva. A kako drugačije ako ne kroz najpopularniju komunikacionu mrežu u Srbiji – Viber. Procenjuje se da je u Srbiji oko 5 miliona Viber korisnika. I zato su upravo kroz tu mrežu napravili pravu inovaciju – GO digitalni račun.

Poenta je jednostavna: Otvaranje računa online, za manje od 5 minuta, bez odlaska na šalter. I to je to! Sve završavate kroz unapređenu aplikaciju. Direktno kroz nju slikate ličnu kartu (sa obe strane) i na taj način ste se identifikovali. A naknadno možete koristiti određene usluge banke i direktno kroz Viber.

„Kako to bre kroz Vajber? A gde je šalter, pa jedan potpis, pa drugi, pa treći, pa ovaj papir, pa onaj papir, pa milion gluposti?“ – pitaćete se sigurno. Ali, zaista, ovo je postalo moguće. Aktivacijom Viber usluge kroz mBanking aplikaciju, možete vršiti plaćanja i ne samo to: i prebacivanje novca drugim korisnicima iz Viber imenika, eksterna plaćanja računa, provera stanja, itd… Određeni zakoni su se promenili i stekli su se uslovi za ovakve inovativne usluge. Nažalost, zbog nekih drugih zakonskih ograničenja i zakonskih akata koji još nisu modernizovani, ova usluga se vodi kao instrument male vrednosti (do 15.000,00 dinara salda na računu u datom trenutku). I sve se obavlja u okviru tog limita. Ukoliko korisnik želi da plaća račune ili prebacuje novac nekome u većim iznosima mora da ode do ekspoziture Addiko banke.

Probajte, ništa vas ne košta. Sem kad plaćate račune, 15 dinara po komadu. Ja sam već probao i jako mi se dopada. Proces otvaranja računa započeo sam direktno na Viberu. Našao sam Addiko public chat i pokrenuo komunikaciju sa njima. Dali su mi link do mBanking aplikacije koju sam skinuo sa Apple Storea. Kada sam je instalirao, otvorio sam račun za nekih 2 minuta. Iako reklamiraju 5 minuta. Onda sam se kroz tu aplikaciju prijavio za Addiko Viber chat nakon čega sam testirao uslugu direktno kroz Viber. I mogu vam reći da je strava!

Zaključak:

Ovo je odličan i veliki napredak u borbi za 21. vek i smanjivanje birokratije. Ova usluga je idealna za studente i mlade ljude koji nemaju potrebu da raspolažu većim iznosima novca. Tate i mame mogu im slati džeparac iz drugih gradove koje će trošiti u mestu gde studiraju. Mogu plaćati račune. Prebacivati novac drugima. I raditi manje više sve „klasične“ bankarske usluge ali na moderan način. Trenutno se nakon otvaranja GO digitalnog računa ne dobija platna kartica, ali to će biti rešeno u najskorijem roku, te će svaki korisnik dobiti debitnu platnu karticu kako bi mogao da podiže novac sa bankomata, plaća na internetu i u offline prodavnicama, i generalno raspolaže sredstvima na računu. Kažu i da će imati jedan od najboljih kurseva (na tržištu) u mBanking elektronskoj menjačnici. Ono što mi se ne sviđa jeste što ceo postupak ne ide direktno kroz Viber ali nažalost, kriva je zakonska regulativa. Pa očekujem u jako bliskoj budućnosti da će ova usluga biti još inovativnija i unapređenija.

Javljajte vaše utiske, kako vam se čini ova usluga, proces otvaranja računa, da li ste imali nekih problema…

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *