Stručan pogled na reklamu Komercijalne banke 2012 – zašto je #fail

Zvanični promotivni video spot Komercijalne banke za 2012 godinu je potpuni promašaj, ako posmatramo sa stručne i profesionalne pozicije marketara. Da ukratko opišemo reklamu: Čovek beži od svojih ukućana po kući, krije se na raznim mestima dok ga svi jure da mu uzmu novac. On se plaši da ispadne loš muž/otac/sin jer nema novca, verovatno izgubio posao, i jedini spas mu je kredit od Komercijalne banke. Možda će se većina ljudi u Srbiji nasmejati i pronaći u ovoj reklami, ali ona ima dublje poruke za javnost koju prosečan stanovnik ove zemlje ne vidi, a te poruke su:

  1. Muškarac je glava porodice i samo on zarađuje
  2. Shodno stavu 1. žena ne zarađuje i samo sedi po kući ceo dan
  3. Deca kao sva deca, samo ‘oće pare
  4. Muškarac ili nema novca ili ima jako slabo plaćen posao pa mu je kredit jedina opcija da „da pare“ ukućanima
  5. U porodici nema razumevanja za tešku situaciju pa muž mora da se krije
  6. Muškarac je loš muž jer ne obezbeđuje novac
  7. Žena je …. jer samo pare traži
Iz svih ovih razloga ova reklama, sa stručne pozicije, je strahoviti #fail. Ali, takođe verujem da će imati odjeka u javnosti i da će biti uspešna. Zašto?  Pa zato što je većina navedenih stvari velikim delom i istina, nažalost.

httpv://www.youtube.com/watch?v=EaZ2KfvxO4c

Šta vi mislite?

You may also like...

1 Response

  1. igorttomic kaže:

    Mislim da reklama nije #fail samo zato što obimno koristi stereotipe, ma koliko se oni nama ne dopadaju. Verujem, kao što si i napisao, da će se reklama dopasti ciljanoj javnosti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.