Da li je Marketing bacanje novca u bunar?

Imao sam priliku da razgovaram sa velikim preduzetnicima, vlasnicima velikih firmi ali i direktorima velikih firmi. I to su uglavnom bili stariji ljudi. Što bi se reklo Old School ekipa. I svi do jednog veruju i duboko smatraju da je marketing bacanje para u bunar, narodski rečeno.

Razmišljao sam na ovu temu o razlozima za takav stav, a onda mi je sinulo:

Old school direktori, preduzetnici i „lideri“ su navikli u Srbiji da dobijaju tendere i poslove preko veze. Prosto nisu navikli da do potrošača dolaze normalnim,  poštenim putem (čitaj: mukotrpnim radom i planiranjem).

Gotovo niko od njih nije ulagao toliko u marketing. A, realno, nisu ni morali. A i zašto bi? Old School definicija marketinga kaže da je to proces planiranja i realizacije koncepcija, cena, promocije i distribucije ideja, roba i usluga u cilju razmene dobara na tržištu koja zadovoljava potrebe pojedinaca i organizacija.

Ljudi koje sam naveo uglavnom su imali samo proces planiranja i distribucije, dok su cenu već ugovorili. Promocija u toj jednačini je nepoznata inbez nekog većeg značaja.

Kako neko ko pokreće neki posao može doći da potrošača, ako niko ne zna za njega? Kako da tržište i potrošači saznaju za njega? Prosto je nemoguće doći do potrošača bez marketinga na konkurentnom tržištu. Onaj ko namešta posao, ili mu se namešta posao, njega tržište, konkurencija i potrošači ne interesuju.

Evo, uzmimo za primer prodaju računara, delatnost poznata svima vama. Imamo mnogo računarskih radnji, jel tako? E sad, većina njih se bori na tržištu, trudi da se za njih čuje, da dokažu svoj kvalitet. Ali, ima onih par koji su otvorili radnju samo da bi dobili posao opremanja neke institucije kompjuterima. Takvom čoveku nije potreban marketing. Takvom čoveku nisu potrebni ni zaposleni.

Svako ko je pokušao da na pošten način privuče potrošače ali i da zadrži postojeće itekako zna šta je Marketing, za šta služi i kolika je njegova važnost.

Marketing nije bacanje para u bunar već je to ulaganje u sigurnu i bolju budućnost.

You may also like...

4 Responses

  1. Samo preduzetnicima ne treba marketing, oni mogu sve sami 🙂 Šalim se malo, ali stvarno bi bilo zanimljivo videti liberalizovano tržište…

    • zverko kaže:

      Naravno, oni su svemoćni. Oni znaju svaki posao, od čistačice u zgradi do predsednika države. suvi geniji 🙂 A to za liberalizovano tržište, pa moraćeš sačekati koju godinu…. hiljaditu….

  2. Dejan kaže:

    Piter Draker je rekao jednu sjajnu (dobro, de, jednu od mnogih sjajnih stvari :)): „Menadžment ima samo dve funkcije – inovaciju i marketing. Ove dve funkcije stvaraju profit, sve ostalo je trošak.“

    Dokle god to ovi naši old school direktori ne skontaju, biće nam tako kako jeste. Samo se nadam da će ovi mlađi to bar malo da promene…

    • zverko kaže:

      Nažalost, naši oldschool direktori će još mnogo vremena provesti na svojim pozicijama 🙂 Takođe, primetio sam da ima i „mladih“ ljudi koji su potpuno nesvesni promena koje slede i koje se već događaju, interneta, modernih modela poslovanja itd…. Tako da, još koju deceniju ćemo tavoriti nažalost

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *