Osmeh prodaje

Da li ste se pitali zašto je prva stvar koju novi zaposleni u Mac Donalds-u nauče jeste: „Uvek nosi osmeh na licu!„. Ne, to nije neka teorija zavere već prosta marketinška, ispravna logika. Da li vas nervira kada uđete u neki butik/radnju/kafanu i dočeka vas mrzovoljna, nekulturna i neljubazna zaposlena persona? Da li odmah izađete ili mazohistički nastavljate sa šopingom? Ja lično odmah napuštam prodavnicu. Kako sebe smatram obrazovanim, pametnim i naprednim akademskim građaninom, uvek očekujem vrhunsku uslugu. Isto tako i u sopstvenom biznisu od svog tima očekujem punu i nesebičnu pažnju prema svakom klijentu.

Ono što prvo primetim jeste lice zaposlenog. Ako nema osmeh, to odmah stvara veliku odbojnost u meni prema zaposlenom i toj prodavnici. Što me tera u beg. Zato je jako važno da svaki poslodavac radi sledeće kako bi na licu zaposlenog video osmeh:

  1. Tretira svog zaposlenog na dostojanstven i human način. Ako zaposleni nije zadovoljan, njegov posao neće ići tako dobro. Prosta, priznata logika. Time, poslodavac gubi klijente i poslovanje mu propada. Polako, ali sigurno. Nezadovoljstvo zaposlenih se uvek prenosi na klijenta
  2. Plaća adekvatno zaposlenog. Iako ovo zvuči kao bajka, utopija, nemoguća stvarnost… e, pa moguće je! U okruženju imamo sjajne primere poslodavaca koji odlično plaćaju svoje zaposlene. Kao prvi primer uzeću Limundo, kompaniju koja isplaćuje plate zaposlenima na vreme, ne daje ništa na ruke, isplaćuju se full doprinosi, a zaposleni zauzvrat obožavaju svoje radno mesto, „ginu“ za svoju firmu i klijenti se osećaju kao kod kuće!
  3. Motiviše i nagrađuje zaposlenog. Jer, plata nije dovoljna! Takođe, stalno se poistovećuje nagrađivanje zaposlenog sa isplaćivanjem bonusa. Pogrešno! Ne! Zaposleni se može i na nefinansijske načine motivisati. Jednom mesečno ispred svih zaposlenih izvedite jednog, dvoje ili par zaposlenih koji su najbolje i najvrednije radili, recite to pred svima, nek usledi veliki aplauz, i osećaće se sjajno! Ostali zaposleni će potom raditi još više kako bi i oni bili u centru pažnje. Takođe, misliće da postoji mogućnost i za napredovanje. A, realno, i postoji!

Zato, ako vodite privatan biznis, zaposleni mora imati osmeh na licu, uvek! Ali, to nećete postići tako što ćete mu zavaliti šamarčinu i naterati ga da se smeje. Mnogo je bolje i svrsishodnije ako ga „naterate“ da sam, od srca, nosi osmeh na licu! Klijent će uvek prepoznati falš osmeh od onos iskrenog, iz srca.

Zapamtite: Osmeh ne košta ništa, a previše daje!

You may also like...

3 Responses

  1. zubarica kaže:

    Ma da; kod Ivana („Bureka“) na blogu jedna dama reče kako je nehumano očekivati od nekog ko radi u trgovini za 20.000 još i – osmeh.
    A ja napisah pismeni sastav na temu kako nema druge, nego – što reče jedna mlada koleginica: osmeh oko glave, stomak k’o kamila, da igramo, pevamo i obrćemo se oko pacijenta…
    Za džabe ili za pare.

    I obrnuto: još jednom javno, odgovorno tvrdim da namćorastog, nakrivo nasađenog doktora koji nije pročitao ništa posle sticanja diplome novac NEĆE naterati da preko noći postane empatično biće, koje se pošteno bori za vaše zdravlje, sa svime što ume i zna…

  2. dragan kaže:

    dobro raspolozenje je prenosivo

  3. dragan kaže:

    Ljudi donose odluke na osnovu emocija a pravdaju ih logikom. Kupovina se obavlja u dobrom raspolozenju.
    Osim kad je pogrebna oprema u pitanju.
    Cak se i lekovi sa voljom kupuju jer sa njima ide nada.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.